Det lange, ildrøde hår og de brune klædningsstykker passer perfekt ind i paletten af efterårets smukke farver.
Med en lille trækuffert i den ene hånd kommer hun gående ad en lidt afsidesliggende sti, og stopper op ved nogle store, nedfaldne træstammer.
Jeg synes personligt ikke selv, at jeg er i stand til at udøve ond magi.
Der er lidt brødrene Grimms eventyr over rammerne, men Stella Nielsens identitet ligger langt fra heksen i historien om Hans og Grete.
Hvilke former for ond magi er du i stand til at udøve?
- Jeg synes personligt ikke selv, at jeg er i stand til at udøve ond magi, for det er ikke den slags person, jeg er, siger Stella, som har sat os stævne i en skov i Jægerspris.
I knap 30 år - siden hun var 12 år gammel - har hun dyrket sin identitet som heks.
En mystisk kult, som der er voksende interesse og fokus på.
Det ser man i film og tv-serier, på teatret, i podcasts, på udstillinger og i nye bøger.
En måde at se verden på
Tidligere har Stella arbejdet som folkeskolelærer, men arbejder i dag som pædagog på en døgninstitution.
For hende og andre moderne hekse handler en stor del af hekseriet særligt om selvudfoldelse.
Hvad indebærer det at være heks i dag?
- Det er en livsstil, det er en måde at se verden på, det er en måde at leve på. Det er de briller, vi ser verden igennem, og den måde, vi agerer med folk på, siger Stella.
Hvad indebærer det sådan mere konkret i dagligdagen?
- Vi bruger meget de fysiske elementer omkring os. Vi har naturen omkring os som et emne for vores tilbedelse. Vi ved, at vi er en del af naturen, og vi skylder naturen alt, hvad vi har, så vi interagerer med naturen også, siger Stella, inden hun begynder at forklare om de forskellige remedier, hun har medbragt i den lille trækuffert.
Snorene, småstenene, dukken, klædestykkerne og de andre små genstande.
Ifølge Stella er alt sammen alfa omega i forhold til de daglige besværgelser, og når hun skal udøve magi og indflydelse på sin omverden.
Det er urfortællingen om, at man er utæmmelig.
En vanvittigt frigørende identitet
Formidlingsinspektør ved Rudersdal Museer, Maria Østerby Elleby, har forsket i troldrumsprocesser og danske hekseforfølgelser.
Hvorfor søger mange kvinder den her identitet, der er i at være en heks?
- Der er en eller anden urkrafts-fortælling i at være en heks, som er en masse kræfter, som ikke kommer fra andre end dig selv eller fra naturen. Der er noget vanvittigt frigørende og empowering i at kunne tro på, at man kan gøre noget, at man kan skabe sin egen fortælling, siger Maria.
Ifølge Maria handler det også meget om troen på egen indflydelse på verden.
- Man kan påvirke verden omkring sig igennem de her magiske kræfter. Det er urfortællingen om, at man er utæmmelig på en eller anden måde, at man er en vild kraft, siger hun.
En anden rollemodel, der måske dyrker det grimme, det uperfekte, nogle alternative kræfter, det kan være et fedt alternativ at have i dagens samfund.
Mange forskellige kvinder er hekse
Hekseri er oppe i tiden.
Det ser man også på Nationalmuseet og på Christiansborg Slot, som sammen står bag en stor heksefestival - Heksetid - i næste weekend.
- Jeg vil sige, at det er faktisk mange forskellige kvinder, der dyrker det her med at være hekse eller vølver - eller shamaner, det er jo lidt forskelligt, hvad man kalder sig. Det kan både være yngre og ældre, siger museumsinspektør på Christiansborg Slot, Mirja Thaulow.
Frem til april kan man også opleve udstillingen Magt & Magi - dømt som heks på kongens slot i ruinerne under netop Christiansborg Slot.
Hvordan lyder dit bud på, at hekseri er blomstret op på den måde?
- Der er alle de her perfekte idealer rundt omkring i vores samfund. Men at have en anden rollemodel, der måske dyrker det grimme, det uperfekte, nogle alternative kræfter, det kan være et fedt alternativ at have i dagens samfund, siger Mirja Thaulow.