Her er fem oplagte destinationer med tog fra København

En forlænget weekend i en europæisk storby uden for landets grænser behøver ikke være lig med en tur til lufthavnen.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel.
Drømmer du om en mere klimavenlig ferie? Her er fem gode rejsemål.
Foto: Grafik: Mia Cassens/TV 2 Kosmopol

Vi ved det jo godt:

Når vi flyver udenlands, er vi via vores rejsevaner med til at accelerere klimaforandringerne mod det værre.

Af samme grund er flere og flere begyndt at vælge flyet fra og toget til, når feriedestinationen skal nås. Togrejseformen har dog en bagside. Udvalget af destinationer er begrænset, og rejsetiden er lang, lyder nogle af de mest gængse kritikpunkter.

Det er dog alligevel muligt at nå forholdsvis vidt omkring med tog fra København, og her på TV 2 Kosmopol har vi fundet fem oplagte og realistiske destinationer til en storbyferie eller en forlænget weekend.

Længere nede i artiklen går vi i dybden med togrejsen til hver destination, men hvis du bare skal bruge en kort oversigt, så er den her:

Kilde: * Rejsetid og omstigninger kan variere fra afgang til afgang ** For en forlænget weekend i juni måned (20.-23.) med udrejse torsdag og hjemrejse søndag. Priser varierer afhængigt af sæson, udbud samt hvor tidligt, man booker rejsen. Rejser søgt 3. og 4. juni. *** Per person for rejsen tur-retur ifølge beregneren klimasmartsemester.se

Flere tager toget på miniferie

En miniferie eller en forlænget weekend med tog til en europæisk storby er rasende populært blandt danskere. 

Nye tal fra DSB viser, at der indtil videre i 2024 er solgt 25 procent flere pladsbilletter til udlandet sammenlignet med året før. 

Særligt i forårets helligdage var der rift om pladserne. På strækningen til Tyskland melder DSB om 31 procent flere rejsende i påsken sammenlignet med sidste år, mens dagene omkring Kristi Himmelfartsdagene havde 38 procent flere passagerer.

Vildest var stigningen ifølge DSB i pinsen. Her solgte trafikselskabet 80 procent flere billetter til udlandet fredag op til pinse og 66 procent flere på anden pinsedag sammenlignet med sidste år.

- Vi ser en klar tendens til at tage med toget på miniferier i vores nabolande – især til Hamburg og Berlin, men Stockholm er også et trækplaster, når vi trænger til at holde fri og komme ud og få nye oplevelser, udtaler DSB's kundechef, Charlotte Kjærulff.

Se vores serie om togrejser på linket herunder.

Serie

Togferie for dummies

 Se serien her

Skulle du selv få lyst til at tage på en forlænget weekend med tog til udlandet, har vi samlet fem gode bud herunder med alt det information, du har brug for.

Fem nogenlunde bekvemme rejsemål med tog fra København
1

Stockholm

Fredrik Sandberg/AFP/Ritzau Scanpix

Hvordan kommer man dertil?
Udbuddet af afgange er omfangsrigt, og hver dag forlader flere tog Københavns Hovedbanegård med endestation i Stockholm. Her kan man enten vælge den svenske pendant til DSB, nemlig SJ, eller den private operatør Snälltåget.

Hvor lang tid tager det?
Rejsetid med et direkte tog varierer fra godt fem timer til cirka seks og en halv time.

Hvad koster det?
En forlænget weekend med direkte forbindelser i slutningen af juni med afgang om morgenen torsdag den 20. juni og hjemkomst søndag aften den 23. juni kan i skrivende stund købes for cirka 1.250 kroner via Snälltågets hjemmeside eller for cirka 1.600 kroner via SJ.

Har man ikke noget imod at skifte tog en enkelt gang undervejs, kan man med fordel finde en billigere billet med omstigning i enten Malmö, Lund eller Hässleholm. Rejsetiden er ikke mærkbart længere - og i visse tilfælde endda kortere.

Priserne svinger meget afhængigt af sæson, afgang samt hvor tidligt, man køber billetten.

Booker man i god tid og uden for højsæsonen – for eksempel midt i september måned – kan en lignende tur hen over weekenden klares for under 400 kroner med Snälltåget.

Hvor meget CO2 udleder det?
Ifølge den svenske Klimatsmart Semester-beregner er klimaaftrykket for togrejsen tur-retur 33 kilo CO2 per person. Rejser man med fly, er udledningen 134 kilo CO2 per person, mens klimaaftrykket fra en benzindrevet bil af almindelig størrelse vil være 259 kilo CO2 fra København til Stockholm og hjem igen. Det tal skal divideres med antal passagerer i bilen.

2

Berlin

Henning Bagger/Ritzau Scanpix

Hvordan kommer man dertil?
Man har flere valgmuligheder, hvis man rejser til Berlin fra København. Den hurtigste måde er ved at tage en af DSB’s flere daglige afgange med endestation i Hamburg, hvorfra man skifter til et lynhurtigt tog fra Deutsche Bahn, DB, og fuldfører resten af turen.

Foretrækker man turen i ét stræk uden skift undervejs, kører SJ og Snälltåget nattog fra Sverige til Berlin, hvor togene samler passagerer op ved henholdsvis Københavns Lufthavn samt Hovedbanegården.

Hvor lang tid tager det?
Vælger man løsningen med et DSB-tog til og fra Hamburg og et tysk lyntog til og fra Berlin er rejsetiden alt i alt syv timer og en håndfuld inklusive en halv times ventetid på hauptbahnhof i Hamburg.

Foretrækker man i stedet at fordrive togrejsen ved at sove ombord på et svensk nattog uden at skulle stå af undervejs, skal man påregne en rejsetid på mellem ni og ti timer.

Hvad koster det?
En forlænget weekend i slutningen af juni med afgang om morgenen torsdag den 20. juni og hjemkomst sent søndag aften den 23. juni med skift undervejs i Hamburg kan i skrivende stund købes for 1.368 kroner via DSB’s hjemmeside.

Med Snälltågets natafgange kan man rejse ud sent onsdag aften, tilbringe hele torsdag, fredag, lørdag og det meste af søndag i Berlin, inden nattoget hjem anløber København H mandag morgen klokken 07 for godt 1.100 kroner for en siddeplads. Vil man have en sengeplads, koster det cirka 1.650 kroner tur-retur.

Via SJ’s hjemmeside kan man ikke købe billet til den pågældende weekend, men andre, lignende afgange sælges for helt ned til 720 kroner for en returbillet med siddeplads og cirka 1.650 kroner for en sengeplads.

Priserne svinger meget afhængigt af sæson, afgang samt hvor tidligt, man køber billetten.

Hvor meget CO2 udleder det?
Beregneren Klimatsmart Semester opgør klimaaftrykket per person tur-retur til 41 kilo CO2 for togrejsen. Til sammenligning opgøres en flyrejse fra og til København til at udlede lidt mere end det dobbelte per person.

3

Amsterdam

John Thys/AFP/Ritzau Scanpix

Hvordan kommer man dertil?

Man hopper ombord på en af de talrige, daglige afgange fra Københavns Hovedbanegård til Hamburg, hvor man har små 40 minutter til at finde det lyntog, der kører vestpå til Osnabrück. Her skifter man til et hollandsk tog, der kører til Amsterdam.

Turen hjem er den samme, bare omvendt.

Hvor lang tid tager det?

Rejsetiden er lige under 11 timer, og det er inklusive 39 minutters skiftetid i Hamburg og en halv time i Osnabrück. Tager man afsted med den tidlige afgang fra København, ankommer man til Amsterdam klokken 16 – alternativt kan man snuppe afgangen 07.26 og være fremme klokken 18.

Fra 2027 indsætter DSB ifølge planerne en direkte togforbindelse mellem København og Amsterdam med en rejsetid på ni og et halv time.

Fra 2030, når Femern-forbindelsen er færdigbygget, ventes denne tur at tage 7,5 timer.

Hvad koster det?

Via DSB’s hjemmeside kan man i skrivende stund købe en returbillet til en forlænget weekend i slutningen af juni med afrejse torsdag den 20. juni og hjemrejse søndag den 23. til 1.520 kroner.

Køber man via Deutsche Bahn, sparer man 35 kroner på samme billet.

Vælger man en lignende afgang et stykke ude i fremtiden, for eksempel i september måned, kan få returbillet til en forlænget weekend i Amsterdam med tog til 880 kroner.

Hvor meget CO2 udleder det?

Klimatsmart Semester opgør aftrykket per person tur-retur til 61 kilo CO2 for togrejsen. Til sammenligning opgøres en flyrejse fra og til København til at udlede 163 kilo CO2 per person, mens en mellemstor benzinbil udleder 328 kilo CO2 for turen ud og hjem, som så skal divideres med antal personer i bilen.

4

Prag

Martin Divisek/EPA/Ritzau Scanpix

Hvordan kommer man dertil?

Man skal med et tog fra København til Hamburg, hvorfra der dagligt kører fire direkte tog til Prag.

Alternativt kan man tage et af de svenske nattog til Berlin, der har endnu flere daglige og direkte afgange til den tjekkiske hovedstad.

Planlægger man også at skulle rejse med tog fra 2027, kan man glæde sig over, at DSB barsler med en direkte forbindelse mellem København og Prag – en forbindelse, der bliver endnu hurtigere, når Femerntunnellen er gravet ud.

Hvor lang tid tager det?

Det kan gøres på lidt mere end 12 timer med en enkelt omstigning undervejs i Hamburg, hvis man tager den hurtigste løsning.

Vil man med nattoget til Berlin og herfra videre til Prag, tager det længere tid. I så fald skal man først bruge cirka ni timer på at komme til Berlin, og herefter med et lyntog til Prag, som tager fire timer.

Hvad koster det?

Vi fandt en returbillet til Prag med de hurtigste forbindelser til en forlænget weekend med udrejse torsdag den 20. juni og hjemrejse søndag den 23. til 1.790 kroner på Deutsche Bahns hjemmeside.

Alternativt kan man tage af sted onsdag den 19. om aftenen med et nattog til Berlin og næste morgen tage videre til Prag. Bruger man en kombination af Snälltåget og Deutsche Bahn kan en returrejse klares for 2.250 kroner.

Er man ude i god tid – for eksempel et par måneder i forvejen – kan man finde returbilletter til omkring 800-900 kroner.

Hvor meget CO2 udleder det?

61 kilo per person, siger Klimatsmart Semester-beregneren, hvilket er præcis det samme som Amsterdam. Det er cirka 100 kilo CO2 mindre, end hvis man tager turen i fly.

5

Paris

Ludovic Marin/AFP/Ritzau Scanpix

Hvordan kommer man dertil?

Mange veje fører til Paris, men groft sagt har man to muligheder: Kør i hurtige tog om dagen, eller kør i lidt langsommere tog om natten.

Vælger man den hurtige model, skal man via Hamburg og formentlig skifte til et fransk TGV-tog i det nordlige Tyskland.

Vælger man den lidt langsomme og natlige model, kan man enten vælge at køre dobbelt op på nattog med et styks til Berlin, tilbringe dagen i Berlin, og så køre videre sent på aftenen i et nyt nattog til Paris.

Man kan også kombinere med et nattog til Hamborg og så hurtige dagtog til Paris med et stop undervejs.

Hvor lang tid tager det?

Det afhænger af, om man vil med dagtog eller tilbagelægge en del af ruten i nattog.

Generelt er turen hurtigst, hvis man tager med tog i dagtimerne, og her er rejsetiden lige under 13 timer på nogle afgange, mens andre afgange giver en rejsetid på omkring 14 timer. På de fleste ture er der to skift undervejs: et i Hamburg, og så et andet skift i Tyskland – formentlig Mannheim eller Karlshure.

Vil man med et nattog mellem eksempelvis Hamburg og Offenburg eller fra Berlin til Paris med nattog, er rejsetiden noget længere, da nattog generelt ikke kører så hurtigt.

Hvad koster det?

I starten af juni kunne man købe en returbillet til en forlænget weekend i Paris med dagtog og udrejse torsdag og hjemrejse søndag til 3.192 kroner via DSB’s hjemmeside. Søgetjenesten Trainline giver samme resultat.

Er man ude i nogenlunde god tid, kan det gøres billigere. Pt. Kan en returbillet til en forlænget weekend i midten af september måned erhverves for 1.886 kroner via DSB’s hjemmeside.

Hvis man gerne vil prøve nattoget mellem Berlin og Paris skal man købe separate billetter, da østrigske ÖBB driver nattoget. Den helt skrabede model med en siddeplads på nattoget koster fra 260 kroner hver vej, mens returbilletten til Berlin fra København som tidligere beskrevet koster omkring 1.100 kroner med nattog.

Det betyder, at hvis man har god tid, kan man derfor potentielt lave en returrejse til Paris, hvor man tager nattog fra København til Berlin, bruger en halv dag i den tyske hovedstad, inden man tager et nattog videre til Paris, til cirka 1.600 kroner.

Hvis man altså kan sove siddende.

Hvor meget CO2 udleder det?

Klimaaftrykket per person opgøres til 91 kilo CO2 for togrejsen tur-retur af det svenske site, Klimatsmart Semester. Til sammenligning udleder man tæt på det tredobbelte, hvis man vælger flyet.

Link kopieret!

Seneste nyt

FCK erobrer førstepladsen efter sejr over Lyngby

Foto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix

FC København erobrede søndag førstepladsen i Superligaen med en kneben 2-1-sejr over Lyngby i Parken.

Med sejren satte FCK samtidig en stopper for en serie af tre uafgjorte ligakampe i træk op til søndagens opgør.

FCK topper nu rækken med 30 point efter 16 kampe. Det er tre point mere end AGF, Randers og FC Midtjylland, der er de nærmeste forfølgere. FCM har spillet en kamp færre og tager mandag imod Silkeborg.

For Lyngby betyder nederlaget til FCK, at klubben fortsat befinder sig i den tunge ende af tabellen på en 11. plads.

Link kopieret!

Fly fra København til Oslo måtte vende om

Et Norwegian-fly, der lettede søndag fra Københavns Lufthavn i Kastrup med kurs mod Oslo måtte vende om på grund af dårligt vejr.

Det skriver det svenske medie Expressen.

Flyet blev omdirigeret ved Gøteborg i Sverige og måtte vende om.

Endnu et Norwegian-fly, som var lettet fra Oslo med kurs mod Trondheim, måtte søndag vende om på grund af vejret.

Link kopieret!

Særlige fliser skal løse konflikt mellem cyklister og buspassagerer

Her ses en såkaldt bushelle. I situationen her skal buspassagerer holde tilbage for cyklister.
Foto: Frederiksberg Kommune

Frederiksberg Kommune lancerer nu en kampagne, der skal sætte fokus på sikkerheden cyklister og buspassagerer imellem.

I hovedstadsenklaven oplever man nemlig alt for ofte, at cyklister og buspassagerer kommer i tvivl om, hvem der skal holde tilbage for hvem under af- og påstigning ved busstoppesteder, hvor en cykelsti adskiller fortov og bussens holdested.

Her er reglerne simple: Stiger man af på en helle, er det buspassagererne, som skal holde tilbage for cyklister. Omvendt er det cyklisterne, der skal holde tilbage, hvis passagererne stiger af direkte på en cykelsti.

I en pressemeddelelse skriver kommunen, at man nu har anlagt yderligere tre busheller – altså fliser til af- og påstigning – langs rute 2A på Godthåbsvej, hvorfor man i samme ombæring lancerer oplysningskampagnen i samarbejde med trafikselskabet Movia.

- Vi er superglade for de nye heller på Frederiksberg, som kommer til at sikre øget tryghed for vores passagerer. Men uanset om man er ny i trafikken eller en garvet trafikant, er det altid godt at få genopfrisket reglerne, udtaler Stine Sander, Movias direktør for kunder og kommunikation.

Oplysningskampagnen er synlig de kommende tre uger frem.

Link kopieret!

Brøndby smider tomålsføring mod Sønderjyske og dumper ud af top-6

Brøndby førte med 2-0 efter en gave fra Sønderjyskes keeper, men Brøndby mistede grebet og fik blot uafgjort.
Foto: Claus Fisker/Ritzau Scanpix

Brøndby havde kurs mod en sejr i Sønderjyske, men må rejse slukøret hjem efter 2-2.

Således førte Brøndby med 2-0 i anden halvleg, men mistede helt grebet i kampens sidste del.

Mads Agger blev den store helt for Sønderjyske, da han i det 84. minut driblede sig på skudhold og udlignede med en skarp afslutning.

Målet sender foreløbigt Brøndby ud af top-6 efter 16 runder - seks runder før top og bund deles over i to.

Brøndby er blot nummer syv med 24 point, mens Sønderjyske ligger nummer ti med 13 point.

Link kopieret!

Mor og datter reddet fri af mudder

Foto: Presse-fotos.dk

En søndagstur i naturen i nærheden af Kongelundsfortet på den sydligste del af Amager udviklede sig dramatisk søndag eftermiddag.

Her måtte politi og beredskab rykke hastigt ud til anmeldelser om, at personer var blevet fanget i dyb mudder.

Det oplyser Hovedstadens Beredskab til B.T.

- En mor og hendes datter sad fast i mudder til knæene. Vi fik så hjulpet dem op, og det var rimelig hurtigt overstået, siger Hans Jørgen Larsen, der er operationschef ved Hovedstadens Beredskab, til B.T.

- Hvis man bliver suget ned, kan det være svært at komme op. Og hvis man har sin lille datter med, kan man godt i panik, siger han videre.

Hverken mor eller datter kom noget til, om end deres tøj må formodes af at været blevet pløret.

Link kopieret!

Nyt studie afslører, hvor tunene i Øresund kommer fra

Tunens tilbagekomst til Øresund har blandt andet ført til, at Øresundsakvariet med stor succes har indført såkaldte tunsafarier i sensommermånederne.
Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

De seneste år har tun i høj grad gjort et comeback i de danske farvande, og særligt Øresund har oplevet en bemærkelsesværdig tilstrømning af de store fisk i sensommeren og frem til oktober.

Nu kortlægger et nyt studie fra Danmarks Tekniske Universitet, DTU, tunens rejse til de danske farvande.

Det skriver Videnskab.dk.

Studiet viser, at mindst 9 ud af 10 tun i danske farvande kommer hertil fra Middelhavet. Det har forskerne blandt andet fundet frem til ved at tage DNA-prøver og ved at følge GPS-sendere sat på de store fisk.

Ifølge DTU-professoren Einar Eg Nielsen kan studiet hjælpe med at kontrollere og bevare bestanden af tun i Danmark.

- I og med at vi nu har demonstreret, at næsten alle tun i Danmark kommer fra Middelhavet – og ikke alle mulige andre steder – så ved vi, hvilke lande vi skal samarbejde og forhandle med om at kontrollere bestanden, siger han til Videnskab.dk.

Link kopieret!

Færgeoverfart risikerer at lukke: Ingen vil have jobbet som skipper

Færgen M/F Columbus har siden 1962 forbundet Halsnæs og Hornsherred gennem overarten mellem Kulhuse og Sølager. (Arkivfoto).
Foto: Rune Johansen/Ritzau Scanpix

Færgeruten over indløbet til Roskilde Fjord mellem Kulhuse i Hornsherred og Sølager i Halsnæs risikerer at have sejlet sin sidste tur.

Færgen Columbus, der nok er nedslidt og næsten 80 år gammel - men dog har kommunal finansiering til at fortsætte de kommende år, kan nemlig ikke tiltrække en ny skipper.

Det skriver Sjællandske Nyheder.

Den nuværende skipper på færgen stoppede ved udgangen af oktober måned, hvorfor Frederikssund Kommune, der ejer færgen, har sendt driften i udbud i håb om, at en ny skipper ville melde sig på banen og overtage sejladsen.

Med ved ansøgningsfristen den 28. oktober havde ingen søgt jobbet, skriver Sjællandske Nyheder. Dermed er der ingen til at sejle færgen, når overfarten efter planen skal genoptages til foråret.

Udvalget for Plan og Teknik i Frederikssund Kommune skal derfor på et kommende udvalgsmøde beslutte, om færgeruten helt skal nedlægges, eller om kommunen skal forsøge at overtage sejladsen som en kommunal opgave.

Link kopieret!

Jes Dorph takker for donationer til kommende retssag

Foto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix

Den tidligere TV 2-vært Jes Dorph-Petersen takker på sin Facebookside alle, der har støttet hans crowdfunding til en kommende retssag.

- Sagens kerne er naturligvis den advokatundersøgelse, der i 2020 kostede mig karrieren. Jeg har lagt sag an mod advokat Yvonne Frederiksen, som jeg mener handlede groft ansvarspådragende og derfor nåede frem til en forkert og uretfærdig konklusion, skriver Jes Dorph.

Tidligere i denne uge kom det frem, at han havde udsendt en mail til venner, kolleger, eks-kolleger, bekendte og familiemedlemmer, hvor han bad om økonomisk hjælp til sagen. Og det har umiddelbart båret frugt, ifølge journalisten selv.

Jes Dorph mistede tilbage i 2020 sit job som studievært efter en intern undersøgelse om seksuelt krænkende adfærd på TV 2.

Retssagen begynder i januar 2025.

Link kopieret!

Danish Crown tilbagekalder hakket oksekød efter fund af salmonella

Foto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix

Danish Crown tilbagekalder hakket oksekød, der er blevet solgt i flere supermarkedskæder.

Årsagen er, at der er påvist salmonella. Det skriver Danish Crown i en pressemeddelelse.

Oksekødet er produceret 19. november og er bedst før 26. november.

Det er blevet solgt i Bilka, Føtex, Netto, Rema 1000, Meny, Spar, Min Købmand, Let-Køb, Løvbjerg og på Nemlig.com. Danish Crown oplyser, at man ikke har et overblik over, hvor mange pakker hakket oksekød det konkret drejer sig om.

Det skyldes, at det er flere forskellige varianter - både i forhold til vægt og fedtprocent.

Slagteriet oplyser desuden, at alle supermarkedskæder er blevet informeret om, at de skal fjerne kødet.

Link kopieret!

Dit digitale aftryk

Vi indsamler information for at huske indstillinger, forbedre sikkerheden, analysere statistik samt vise dig funktioner fra sociale medier. Vi sporer dig ikke systematisk på vores hjemmeside eller på tværs af andre hjemmesider og apps. Vi bruger både egne og tredjepart cookies. Tredjepart kan anvende cookiedata til markedsføring på egne eller andres platforme.

Du kan altid ændre dine præferencer senere.

Her kan du finde en oversigt over hvilke cookies vi potentielt sætter.
Du kan se flere detaljer om vores cookies her

Funktionelle cookies

Funktionelle cookies giver os mulighed for at huske dine præferencer og forbedre din brugeroplevelse. Disse cookies er ikke strengt nødvendige, men de gør din oplevelse mere personlig og problemfri.

Navn Udbyder
__cf_bm Vimeo
_cfuvid Vimeo
AWSALB Amazon Web Services
AWSALBAPP-0 Amazon Web Services
AWSALBAPP-1 Amazon Web Services
AWSALBAPP-2 Amazon Web Services
AWSALBAPP-3 Amazon Web Services
csrftoken Instagram
csrftoken Openstreetmap
jwplayer.bandwidthEstimate no-domain
jwplayerLocalId no-domain

Nødvendige cookies

Disse cookies er essentielle for at vores hjemmeside fungerer korrekt. De sikrer grundlæggende funktioner. Uden disse cookies ville siden ikke kunne fungere optimalt.

Navn Udbyder
__whseenVerticalVideosCrate tv2kosmopol.dk
-test-amp-cookie-tmp tv2kosmopol.dk
frequencyCategoryV2 tv2kosmopol.dk
kosmopol_ovp_session kosmopol.tv2reg.stream
recencyCategoryV2 tv2kosmopol.dk
recencyLastVisitV2 tv2kosmopol.dk
SRVNAME kosmopol.tv2reg.stream
tv2reg_cookie_consent tv2kosmopol.dk
visitedPagesV2 tv2kosmopol.dk
visitHistoryFrequencyV2 tv2kosmopol.dk
XSRF-TOKEN kosmopol.tv2reg.stream

Statistikcookies

Statistikcookies hjælper os med at forstå, hvordan vores hjemmeside bliver brugt, så vi kan forbedre den. Vi forsøger at minimere brugen af eksterne tjenester og sikrer, at dine data anonymiseres så vidt muligt.

Navn Udbyder
_cb Chartbeat
_cb Chartbeat
_cb_expires Chartbeat
_cb_svref Chartbeat
_cb_svref Chartbeat
_cb_svref_expires Chartbeat
_cbt Chartbeat
_chartbeat2 Chartbeat
_chartbeat2 Chartbeat
_chartbeat2_expires Chartbeat
_t_tests Chartbeat
_t_tests Chartbeat
_t_tests_expires Chartbeat
_v__chartbeat3 Chartbeat
_v__chartbeat3 Chartbeat
_v__chartbeat3_expires Chartbeat
userId tv2kosmopol.dk

Markedsføringscookies

Vi anvender ikke selv markedsføringscookies, men vi har valgt at kategorisere en række cookies, som eksterne partnere sætter, som netop markedsføringscookies for at gøre dig som bruger opmærksomme på dem. Vi anvender kun eksternt indhold når det er vores vurdering, at det løfter kvaliteten af vores journalistik eller at det er bydende nødvendigt.

Navn Udbyder
_ga Google
ct0 X
guest_id X
iutk issuu.com
LAST_RESULT_ENTRY_KEY YouTube
remote_sid YouTube
TESTCOOKIESENABLED YouTube
VISITOR_INFO1_LIVE YouTube
VISITOR_PRIVACY_METADATA YouTube
YSC YouTube

Præference-cookies

Præference-cookies husker dine valg, så vi kan tilpasse hjemmesiden efter dine behov. Disse cookies sikrer, at du får en mere personlig oplevelse ved hvert besøg.

Navn Udbyder
NID Google