Oversigt

Seneste nyt

Efter kritik: Burgerkæde ændrer indsamling

Burgerkæden Jagger har fået kritik for at lade kunderne samle ind til Røde Kors. På deres hjemmesider og app har kæden sammen med kæderne Otto og Ritta, der alle drives af virksomheden Buzz CPH, lagt et beløb på to kroner oven i kundernes ordrer.

De to kroner er en del af en indsamling til Røde Kors. Men i Forbrugerrådet vakte den ordning kritik, fordi kunderne aktivt skal fravælge indsamlingen - i stedet for, at det er noget, de kan tilvælge.

Nu har Buzz CPH ændret indsamlingen. 

- Vi vil selvfølgelig gerne gøre det ordentligt. Derfor har vi fjernet donationen fra check out siden og i stedet lagt den ind som et produkt, så det er tydeligt, at man selv vælger det til, lyder det fra Anna Katrine Sibbersen, der er leder for strategi og kommunikation I Buzz CPH

Hun tilføjer:

- Rigtig rigtig mange gæster har valgt det fra. Og derfor har vi tænkt, at det var tydeligt, at det var valgfrit. Men efter, at vi er blevet gjort opmærksom på det, vil vi gerne gøre det mere tydeligt, at det er valgfrit.