71-årig blev pludselig model: Der er brug for andet end tynde bønnestager
Gråt guld.
Det må være betegnelsen for de mange modeller, der lige nu pryder dameblade og annoncer for modetøj og makeup-virksomheder.
For selvom man har fået lysere hår, flere streger i ansigtet og løsere arme, så kan man godt sælge.
Det må være konklusionen hos flere større brands, som denne sommer har ladet ældre modeller fremvise nye varer og kollektioner.
I årtier har modeverdenen ellers været udskældt for at promovere urealistiske kropsidealer med alt for unge og tynde modeller, men kigger man på den nyeste forside af Vogue, vil man se en gråhåret kvinde pryde papiret.
Hos modedesigneren Mads Nørgaard på Strøget har man ligeledes netop ladet den tyske supermodel Anna Von Ruden fotografere. Og under modeugen har københavner-tøjmærket Lovechild 1979 haft ældre kvinder til at gå catwalk i den seneste kollektion.
Fra journalist til model
Også Alt For Damerne har dedikeret seneste august-udgivelse til den 'moderne mormor', og heri finder man faktisk et længere interview med 71-årige Camilla Lindemann, der netop er sprunget ud som model for franske L'Oréal.
Camilla Lindemann er både journalist, chefredaktør og forfatter. Og så er hun nu også model.
- Det hele begyndte med, at jeg modtog en mail i foråret fra et castingbureau, som spurgte, om jeg havde en agent. Og så troede jeg, det var en morsomhed, forklarer hun til TV 2 Lorry.
Det var ikke et job, som hun nogensinde havde set sig selv i.
Alligevel valgte hun at tage udfordringen op, for selv om hun tidligere selv har været ansvarlig for indholdet i flere glitrende modeblade, så mangler hun den dag i dag noget at relatere til, når hun bladrer i bladene, forklarer hun:
- Den der lange, tynde bønnestage, der viser tøj, kan jeg overhovedet ikke identificere mig med. Der er noget helt skævt ved, at man kun skal fedte for de helt unge piger, siger hun.
Mød hende i videoen i toppen af denne artikel.