Hvordan kan en tidligere rockerpræsident bygge bro mellem medie og unge?
TV 2 Lorry lancerer med Mission Bullseye en helt ny platform, hvor der bygges bro mellem unge og TV 2 Lorry.
x
Når Ungdommens Folkemøde løber af stablen i Valbyparken den 5. og 6. september, vil man som deltagende være vidne til et nybrud i mediebranchen.
Det sker, når TV 2 Lorry lancerer projektet Mission Bullseye – en ny satsning, der skal bringe regionalt indhold og unge tættere sammen.
Som så mange andre mediehuse har TV 2 Lorry svært ved at fange det yngre publikum. Svært ved at være relevante for dem i den almindelige nyhedsdækning.
Med Mission Bullseye ønsker TV 2 Lorry at ramme plet, hvor der indtil nu er skudt ved siden af.
- Vi ved, at vi kan blive bedre til lave indhold, der engagerer unge mediebrugere. For at forstå unge bedre er vi nødt til at møde dem, hvor de er, og lytte til dem, for kun de ved, hvad der er vigtigt for dem. Med Mission Bullseye kan vi handle på de unges ekspertviden og fremover producere mere indhold, der i deres øjne er netop bullseye – og ikke bullshit, siger TV 2 Lorrys direktør, Morten Kjær Pedersen.
I spidsen for satsningen står Martin Celosse-Andersen, der har en noget utraditionel baggrund. Som tidligere rockerpræsident har Martin Celosse-Andersen selv oplevet, hvordan det at være ung og blive overhørt, kan være med til at få en til at opsøge de forkerte fællesskaber.
- Fra egen erfaring ved jeg, hvad det gjorde ved mig at føle, at jeg ikke blev lyttet til. Jeg opsøgte det kriminelle miljø, fordi jeg følte, jeg der havde en stemme, der blev lyttet til samt et fællesskab, hvor der var plads til mig, og hvor jeg passede ind. Jeg havnede sammen med de forkerte mennesker i de forkerte miljøer for at blive hørt, siger Martin Celosse-Andersen og fortsætter:
- Missionen handler om at vise de unge, at de har en stemme, og at vi gerne vil høre, hvad de har at sige. Vi ved, at de unge har masser at byde ind med, men blot mangler et sted at gøre det. Mission Bullseye er det sted.
Ungdommens Folkemøde markerer startskuddet til en stribe events, hvor Martin Celosse-Andersen med Mission Bullseye tager ud og holder foredrag og herefter taler med unge for at få dem til at engagere sig i deres regionale public service-medie og for at få dem til at bruge deres stemme til at gøre TV 2 Lorry klogere og mere vedkommende.
Ved at afholde 100 oplæg på 100 dage på forskellige steder i Hovedstadsområdet, hvor unge naturligt opholder sig, vil TV 2 Lorry give unge en stemme og muligheden for at fortælle, hvad de brænder for.
- Vi vil ikke være de voksne, der prøver at være unge med de unge. Det har mange prøvet før uden held. Vi vil i stedet lytte til dem og invitere dem helt ind i maskinrummet hos os, siger Martin Celosse-Andersen.
- Jeg glæder mig til at komme rundt i området og fortælle om Mission Bullseye og min egen historie, men mindst lige så meget for at høre, hvad de unge har på hjerte, siger han.
Efter de 100 foredrag på 100 dage er overstået indfases næste del af projektet, hvor alle interesserede unge samles i et SoMe-baseret fællesskab, der vil fungere som en katalysator for, at medlemmerne kan få direkte indflydelse på noget af det indhold, som TV 2 Lorry producerer.
Et besøg af Mission Bullseye indebærer, at Martin Celosse-Andersen holder et foredrag, herefter svarer han på deres spørgsmål og inviterer dem med i fællesskabet. TV 2 Lorry medbringer desuden Taleboksen – en slags skriftestol, hvor hovedstadsområdets unge meget konkret kan opleve at bruge deres stemme til at blive hørt med.
En plads i Mission Bullseyes univers betyder, at den unge får medbestemmelse, bliver hørt, set og anerkendt. Deltagere modtager et bevis, de kan bruge på deres CV, mens de bliver klogere, får udvidet deres horisont og samtidig får nye venner.
Book et besøg fra Mission Bullseye
Foredrag med videre kan bookes på mailadressen bullseye@tv2lorry.dk.
TV 2 Lorry samarbejder i forvejen med unge, men som mediehus ønsker kanalen at udvide kredsen af unge, som redaktionerne kan tale med og i bedste fald udvikle indhold med.
Ønsket er i første omgang at lytte til, hvad vores unge selv har af tanker, idéer og ønsker.
Det havde TV 2 Lorry stor succes med i 2017, hvor mediehuset sammen med de andre TV 2-regioner skulle regne ud, hvordan kommunalvalget kunne opfattes relevant for dem, der skulle stemme for første eller anden gang.