Alle billetformer kan købes på telefonen: Så hvorfor kan man ikke oplade sin mobil i S-tog og Metro?

Man kan oplade sin mobiltelefon i bussen, regionaltoget og Intercity-toget, men i S-tog og i metro er du på den, hvis du ikke kan vise, at du har betalt for rejsen, fordi mobilen er død.

Bemærk: Artiklen er mere end 30 dage gammel.
Det er ikke usædvanligt, at man bruger ekstra strøm, når man tager offentlig transport. Ergo går den også hurtigere død.
Foto: Jacob Espander Clemen/ TV 2 Kosmopol

Svaret Kort

  • Både DSB og Metroselskabet bruger rejsetiden som forklaring

  • Der vil sandsynligvis komme ladestik i næste generation af S-tog

  • Du får en bøde, hvis din mobil dør med billetten på

Døren i S-toget går op. Kontrolløren træder ind i kupeen.

- Kort eller billet, tak, lyder det.

Pulsen stiger omgående, for mobilen med billetten på er lige gået død. 

Selvom du har oplader med, er det bare ærgerligt, Sonny Boy. 

For det er slet ikke muligt at oplade sin mobil i hverken S-toget eller metroen. Der er nemlig ikke nogen strømstik, som der er i busserne, eller stikkontakter som i regionaltoget.

Det undrer Madikken Zelda Thomsen fra Albertslund, der er studerende, og som tager S-toget og metroen flere gange om ugen.

Derfor har hun skrevet til TV 2 Kosmopol gennem Spørg Os.

-Jeg synes, det er fjollet, når jeg har alt på min telefon, så hvorfor er det ikke muligt at oplade min mobil i S-tog og metro?, spørger Madikken Zelda Thomsen

Det undersøger vi her!

Ugens vinderspørgsmål

  • 1.184 personer stemte, da Madikken Zelma Thomsens spørgsmål var til afstemning

  • 39 procent pegede på, at det var hendes spørgsmål, vi skulle undersøge

  • Du kan selv stemme på ugens spørgsmål her i artiklen. Så er du med til at bestemme, hvad vi skal kaste os over næste gang

Et rigtig godt spørgsmål

Vi sender undringen videre til Metroselskabet og DSB, som begge svarer med: Det er et rigtig godt spørgsmål.

- Vi vender tilbage, lyder meldingen.

Mens vi venter på svar, tager TV 2 Kosmopol ned i metroens undergrund og hen til S-banerne.

For hvad synes andre rejsende i hovedstadsområdet om manglende opladerstik i de to togtyper?

- Det er da et problem, at folk ikke har mulighed for at oplade, siger Maldkubine Nørgaard i metroen.

- Man er jo afhængig af sin telefon til alle billetter nærmest. Når man er på farten, vil man bare gerne have det hele på telefonen, supplerer Amanda.

Man er jo afhængig af sin telefon

— Amanda, passager i metroen

Men ikke alle kan se problemet:

- Jeg kan ikke forstå frustrationen fra folk, der gerne vil have opladerstik i metroen. Det er et luksusproblem. En smule dansk for at være helt ærlig, siger Franciso Gonzales, der selv er fra Sydamerika.

(Artiklen fortsætter efter billedet.)

Francisco Gonzales bor til dagligt på Nuuks Plads og tager metroen dagligt.

- Det giver ikke mening at have et strømstik, når man kun tager metroen i 10-15 minutter. Jeg kan forstå, hvis man har en gammel telefon, men så kan man jo købe en powerbank og have med sig, siger Samer Goyal. 

(Artiklen fortsætter efter boksen.)

Billetformer på mobilen

Man kan i dag få alle billetformer på mobilen. Det er blandt andet:

  • Pendlerkort

  • Ungdomskort

  • Rejsekort

  • Zonebillet

  • Enkeltbillet (hermed også Orange og Orange Fri billetter)

Metroselskabet: Ikke nok værdi

Samer Goyal har fat i den lange ende, for da Metroselskabet vender tilbage, er det netop forklaringen på de manglende laderstik: Det er simpelthen er for kort en rejse.

- Når du kører med Metroen, tager din rejse som regel ikke særlig lang tid. Derfor har vi ikke vurderet, at det ville give værdi for vores passagerer at have mulighed for at lade telefoner op i den korte tid, de befinder sig i toget, oplyser Metroselskabet til TV 2 Kosmopol.

Vi vil gerne have spurgt Metroselskabet, hvordan de har vurderet, det ikke giver værdi for deres passagerer at have mulighed for at lade op, og hvad der ellers har ligget bag vurderingen.

Men som så mange andre organisationer i denne skønne agurketid, holder de relevante personer sommerferie. Derfor har det ikke været muligt at få et uddybende svar.

(Artiklen fortsætter efter billedet)

I 2030 får Ringbanen og linje F nye tog, og her regner DSB med, at passagererne kan lade mobile op på farten.
Foto: Jasper Carlberg / DSB

Strømstik på vej til pendlere

Men hvad så med rejser i S-toget? Hvis du pendler fra Frederikssund til Nørreport er rejsetiden 45 minutter, og der kan en gammel telefon eller computer godt give op inden en kontrol.

Kommunikationschef i DSB, Niels-Otto Fisker, giver dog samme begrundelse som Metroselskabet.

For kort en varighed på rejsen. 

Plus: S-togene er bygget i midten af 1990'erne, hvor alle rejste med fysiske billetter og efterspørgslen på at have strøm på telefonen ikke var i nærheden af det, den er i dag. Derfor var det slet ikke relevant med stikkontakter.

Men!

Der er en ny generation af S-tog på vej, og her regner DSB med, at der vil være strømstik i togene.

De nye S-tog kan opleves fra omkring 2030 på Ringbanen, oplyser DSB.

Ringbanen er den gule strækning mellem Hellerup og København Syd, der køres af linje F.

(Artiklen fortsætter under boksen)

Spørg Os

Vær med i vores journalistiske fællesskab.  Du spørger. Vi undersøger.

No mercy mens vi venter

Hvis uheldet er ude, og din mobil løber tør for strøm, selvom du har købt billet, er der no mercy fra kontrollørens side.

- Det er kundens ansvar at sikre, at der er strøm på telefonen. Bliver man kontrolleret uden at kunne vise den gyldige billet, vil man derfor få en kontrolafgift, oplyser Niels-Otto Fisker fra DSB

Her stopper DSBs interesse for din mobil, og det er dit eget ansvar at forsøge at få de 750 kroner tilbage.

Når der igen er strøm på mobilen, kan du finde din billet på den og dermed dokumentere, at du har betalt for rejsen.

Men der er mange betingelser, der skal være opfyldt, for at du kan få pengene tilbage.

DSB træffer afgørelser fra sag til sag, og har du et personligt pendlerkort, du ikke kunne vise, får du ikke de sidste 125 kroner af bøden tilbage.

Så har du sådan et pendlerkort, kan det være smart at registrere det i "Glemt Kort"-ordningen, der så igen kræver, at du har opretter en profil i kundeklubben DSB Plus

Går mobilen død på rejsen, kan du oplyse dit CPR-nummer til kontrolløren og helt undgå kontrolafgiften. Gør du det mere end seks gange på et år, falder der dog bøder igen.

(Artiklen fortsætter efter billedet)

Du kan altid finde din billet eller dit pendlerkort, når mobilen er ladet op igen, men det betyder ikke, at du altid kan få refunderet en bøde.
Foto: Grafik / Kirsten Arild / TV 2 Kosmopol

Movia går all in

Hos Movia er de i gang med at skifte flåden af fossile busser ud med elbusser. Flere end to ud af fem busser kører i dag på el, og de fleste af dem indeholder strømstik til USB, hvor man kan oplade sin telefon i knæhøjde.

Ved næsten hver sæderække kan man oplade sin telefon, hvis man har et passende USB-stik med. Du kan se i videoen her, hvordan man gør.

USB-stikkene findes på 214 buslinjer på Sjælland, og fra efteråret 2023 gjorde Movia det til et krav, at alle nye busser skal indeholde USB-stik.

(Artiklen fortsætter efter billedet)

I dag skal alle Movias nye elbusser tilbyde opladning til mobiler.
Foto: Ulrik Jantzen / Movia

Det er vel også korte rejser?

Når både Metro og S-tog peger på, at korte rejser gør det værdiløst at kunne lade på farten, kunne det vel også være en argument for busrejserne, især i byen.

Så hvad er det lige, der har gjort, at Movia synes, det giver værdi for deres passagerer, at de har muligheden for at lade op?

USB-stik giver tryghed for passagerne

— Eskil Thuesen, Ressourcedirektør, Movia

- USB-stik giver tryghed for passagerer, som er bekymret for strøm på deres telefon, og det bliver vigtigere, når Rejsekort som app bliver udbredt til flere og flere passagerer, oplyser Movias ressourcedirektør Eskil Thuesen til TV 2 Kosmopol.

- Vi arbejder hele tiden for at gøre bussen så attraktiv som muligt, så den bliver det nemme valg. Det kan muligheden for opladning hjælpe med, oplyser han.

(Artiklen fortsætter efter boksene)

Se, om din linje er på listen

Busser på Sjælland med ladestik

1A

2A

6A

7A

10

13

15E

18

22

26

27

31

34

35

36

55E

65E

68

77

90N

98N

99N

101A

102A

103

106

108

109

114

115

116

117

118

119

120

121

123

127

128

132

133

137

139

141

142

143

144

145

147

149

150S

155

156

157

158

160

161

163

163

164

165

166

167

168

179

180

181

182

183

190

192

194

196

197

198

201A

202A

203

204

205

206

207

208

209

212

215

215

216

217

217

219

219

220

221

223

225

226

227

230R

231

233

234

234

236

240

245R

246

246

246

251

252

260R

260R

300S

301

302

303

305

307

315

316

317

318

332

333

334

335

336

337

340

342

345

347

350S

354

360R

361

362

363

380

385

401A

402

404

405

406

408

411

415

431

460

465

466

467

468

469

470R

480R

500S

501A

502

601A

602

603

604

605

607

611

620R

640

660R

661R

664

667

669

670

680

701

702

703

711

714

715

716

717

718

719

720R

722

723

725

730

731

736

737

740

741

742

750

752

760

763

780

791

801A

840

841

901

902

903

904

905

908

909

Værste mareridt

Det er ikke et rart syn for nethinden, når kontrolløren skriver en bøde med ens navn på. Det fortæller flere af de personer, som TV 2 Kosmopol fanger på togene.

- Det er jo det værst tænkelige scenarie at få en bøde, fordi min mobil løber tør for strøm, siger Amanda og griner lidt panisk i metroen.

- Jeg ville gå i panik, hvis min mobil dødede, og en kontrollør kom, siger Maldkubine Nørgaard.

Andre har en mere kynisk tilgang til det med strøm på mobilen.

- Så må man være lidt klogere inden afrejse. Man må lade være med at bruge sin telefon, inden man tager offentlig transport, siger Ida Hansen.

Så galt kunne det gå

Mens man gerne må bruge strøm i de tog og busser, hvor de findes herhjemme, har et stik ikke altid betydet adgang til strøm for passagererne i udlandet.

En mand, der nok tænker sig om, inden han lader i et tog igen, er britiske Robin Lee.

I 2015 blev han anholdt i London for at bruge togets stikkontakt til at lade sin mobil op.

Brugen af kontakten faldt nemlig ikke i god jord hos kontrolløren, der efter noget mundhuggeri tilkaldte politiet.

- Kontrolløren sagde: Du tapper strøm, det er en forbrydelse, fortalte Robin Lee til The Evening Standard.

Robin Lee kunne ikke tro sine egne ører. Derfor prøvede han også at gå forbi de fire tilkaldte betjente.

Men Lee blev pågrebet prompte og endte altså i håndjern og blev kørt til detentionen. Sigtet for at stjæle strøm for, hvad der svarer til 4,5 kroner.

Robin Lee blev efter sin løsladelse anholdt igen, fordi han var så rasende på politiet og opførte sig "uacceptabelt".

Ifølge en talsperson fra det engelske togselskab var stikkontakterne i toget kun til brug for rengøringspersonalet.


Også Los Angeles har det været decideret ulovligt at tappe strøm i metroen og på metrostationer.

- Stikkontakterne er kun til vedligeholdelse, ikke for offentligheden. Det er ikke gratis strøm, sagde metroens talsperson i Los Angeles, Paul Gonzales, til LAist i 2014.

Man blev anholdt, hvis man blev taget på fersk gerning.

Strøm på i Byernes By 

I Paris er den første af fire spritnye metrolinjer, kaldet 'Grand Paris Express', netop åbnet i tide til at servicere de mange passagerer under OL. Tilsammen føjer de fire linjer mere end 200 kilometer togspor til det eksisterende metro-netværk.

I de nye togvogne er der stikkontakter ved hver sæderække.

- Så hvorfor kan vi ikke gøre det her i Danmark? spørger Amanda, da vi møder hende i metroen.

Metroselskabet oplyser til TV 2 Kosmopol, at de "altid er åbne for at se på, hvad der kan sikre den bedst mulige service for vores passagerer i fremtiden.”

Så det bliver ikke lige nu, at stikkontakterne finder vej til metroen her hos os.

For de fleste i metroen er mobilen en uundværlig rejsemakker.
Foto: Jacob Clemen / TV 2 Kosmopol

Et fladt svar

Da TV 2 Kosmopol fanger Madikken Zelda Thomsen igen er hun ikke tilfreds med Metroselskabets og DSB's svar om, at der er for korte rejsetider til at indføre strømstik i deres respektive tog.

- Jeg synes, det er et fladt svar. Jeg synes, de ansvarsfralægger, siger hun.

Madikken Thomsen kan ikke forstå argumentet med den korte rejsetid, da hun til hverdag tager metroen og S-toget 40 minutter pr. gang. 

- Det ville gøre en kæmpe forskel for mig, hvis jeg havde mulighed for at lade op i toget. Jeg har ikke alle pengene i verden, så jeg er nødt til at leje powerbanks for at have strøm nok til at vise billet, siger hun.

Det ville gøre en kæmpe forskel for mig

— Madikken Zelda Thomsen, Studerende, Albertslund

I 2015 udfasede DSB det fysiske klippekort, og erstattede det med elektroniske løsninger som mobilbilletter. 

Madikken Zelda Thomsen synes, der er gået alt for mange år uden strømstik i toget - det er på tide, at både Metroselskabet og DSB melder sig ind i kampen, mener hun.

-Det her handler om fremtidssikring. Når de er i gang med at udfase alle plastikkort, skal vi jo kunne oplade for at vise vores billet, siger hun til TV 2 Kosmopol.

Metroselskabet har lovet at vende tilbage med et uddybende svar på, hvorfor de mener, det ikke giver nok værdi for deres passagerer at have muligheden for at lade op. 

Tak til Madikken Zelda Thomsen for spørgsmålet!

Hvis du også undrer dig over noget, som vi kan undersøge journalistisk, så skriv dit spørgsmål i boksen nedenunder. Så kan det være, at det er dit spørgsmål, der går videre til afstemning næste gang.

Link kopieret!

Mere fra Spørg Os

Seneste nyt

Danmark vinder sølv ved EM i en af verdens hurtigst voksende sportsgrene

Mange synes, at det er dyrt at rejse med offentlig transport i hovedstaden, men der er heldigvis et par ting, der kan gøre rejsen billigere.

To københavnske udøvere af sporten pickleball sikrede lørdag Danmark sølvmedaljer ved historiens første europamesterskaber i pickleball.

Ved turneringen i Southampton i England nåede duoen Karin Ptaszek-Kochis og Anders Bergholdt, der begge spiller i klubben Pickleball Copenhagen, hele vejen til finalen i mixed double i aldersgruppen 50 +, hvor man dog måtte se sig slået af et engelsk par.

- Vi er rigtig stolte. Det betyder meget. Jeg mener, der er 24 lande med, og vi bliver nummer to, udtaler Karin Ptaszek-Kochis i en pressemeddelelse.

For Ptaszek-Kochis er ketsjersport ikke en fremmed størrelse. Hun tidligere landsholdsspiller i tennis, hvor hun ni gange har repræsenteret Danmark i Federation Cup.

Pickleball er en ketsjersport, der spilles på en bane i badmintonstørrelse med en let bold og et paddle-bat, og hvor trækkes på sportslige elementer fra spil som tennis, badminton og bordtennis.

Ifølge Dansk Tennis Forbund er pickleball en af verdens hurtigst voksende sportsgrene målt på udbredelse og antal udøvere.

Link kopieret!

En million elkunder advares

Mange synes, at det er dyrt at rejse med offentlig transport i hovedstaden, men der er heldigvis et par ting, der kan gøre rejsen billigere.

Andel Energi advarer sine cirka 1,1 million elkunder om "svindelbølge" af falske mails med Andels navn og logo, hvor der gives en påmindelse om en ubetalt regning.

Det skriver Andel Energi i en pressemeddelelse, hvori der opfordres til at ignorere og slette mailen.

Link kopieret!

Beredskab rykkede ud til røg fra kælder: Viste sig at være noget helt andet

Mange synes, at det er dyrt at rejse med offentlig transport i hovedstaden, men der er heldigvis et par ting, der kan gøre rejsen billigere.

Hovedstadens Beredskab rykkede søndag morgen ud til melding om røg fra en kælder. Anmeldelsen kom fra Kalkbrænderihavnsgade på Østerbro.

Af billeder fra stedet fremgår det, at både politi, ambulance og brandvæsen var hurtigt fremme på stedet.

Det blev dog ikke behov for hverken livreddende førstehjælp eller en større brandslukning. Det skriver beredskabet på X.

- Det viste sig at være damp fra utæt damprør. Vi har forlade skadestedet.

Link kopieret!

Københavnsk bro spærres igen i dag - søg andre veje

Mange synes, at det er dyrt at rejse med offentlig transport i hovedstaden, men der er heldigvis et par ting, der kan gøre rejsen billigere.

Mellem kl. 8 og 12 søndag bliver Nyhavnsbroen i København spærret i begge retninger.

Det skriver Københavns Kommune på X.

Den 112 år gamle Nyhavnsbro skal nemlig have et eftersyn. Det skulle den også tilbage i september. Men man er åbenbart ikke helt færdig.

Nyhavnsbroen forbinder Holbergsgade på Gammelholm med Toldbodgade i Frederiksstaden.

Og skulle man være historisk interesseret er den elektriske klapbro fra 1912. Den har været renoveret to gange. I 1960 og 1993. 

Foto: Københavns Kommune
Link kopieret!

Tusindvis af sager om flykompensation presser på Københavns byret

Mange synes, at det er dyrt at rejse med offentlig transport i hovedstaden, men der er heldigvis et par ting, der kan gøre rejsen billigere.

Landets byretter bliver presset af sager om kompensation i forbindelse med flyrejser. Det skriver Politiken.

Sidste år fik byretterne i København, Kolding og Aalborg, hvor de største danske lufthavne hører under, 14.315 sager. I år har de foreløbigt modtaget 11.037 sager.

I Københavns Byret udgør flysagerne to tredjedele af de civile sager. I januar beskrev Danmarks Domstole i en artikel, at Københavns Byret har fem kontorfunktionærer ansat, som fast behandler sagerne.

Det stigende antal sager, som kompensationsfirmaer ofte hjælper passagerne med, medfører "et øget pres på disse byretters kapacitet", skriver Domstolsstyrelsen til Politiken.

Bag mange af sagerne står virksomheder, som tilbyder at hjælpe med at søge kompensation. Det gør de mod et gebyr, som ofte lyder på mindst 25 procent af kompensationen.

Et af dem er selskabet Flyhjælp, hvor Benedikte Bolvig Lund er juridisk direktør. Hun siger til Politiken, at deres hjælp ikke vil være nødvendig, hvis flyselskaberne selv udbetalte den rette kompensation.

Link kopieret!

Søndag byder på to-cifrede varmegrader

Mange synes, at det er dyrt at rejse med offentlig transport i hovedstaden, men der er heldigvis et par ting, der kan gøre rejsen billigere.

Det er slut med frost og sne i denne omgang. Vejret i dag bliver overskyet og perioder kommer der regn. Men i løbet af eftermiddagen bliver det mest tørt.

Det oplyser DMI til Ritzau.

Let til frisk vind omkring syd, ved kysterne op til hård vind.

Temperaturen stiger til op mellem 9 og 11 grader. I nat kan det tal stige til hele 13 grader.

Link kopieret!

Nu efterlyses de: To malerier af Grevinde Danner forsvandt for 100 år siden

Mange synes, at det er dyrt at rejse med offentlig transport i hovedstaden, men der er heldigvis et par ting, der kan gøre rejsen billigere.

Det Nationalhistoriske Museum på Kronborg Slot efterlyser to malerier af Grevinde Danner. Det drejer sig om to kunstmalerier af grevinde Danner, der havde det borgerlige navn Louise Rasmussen.

Det ene værk hedder Jomfru Louise Rasmussen Drømmer og er malet af Jais Nielsen. Det blev sidst set ved en udstilling på Charlottenborg i 1919.

Det andet værk er malet af Mogens Lorentzen, og det hedder Frederik 7. og Grevinde Danner. Maleriet udsmykkede restauranten, der lå i Kinopalæet på Frederiksberg i København. Biografen blev revet ned i 1981, og maleriet er ikke set siden.

- Vi kan ikke spore, at de er blevet solgt på auktion, siger samlings- og udstillingschef på museet Mette Houlberg Rung.

- Den eneste grund til, at vi ved, at billederne har eksisteret, er fordi der har været sort/hvid gengivelser udstillet på Det Kongelige Bibliotek, lyder det.

Hænger værkerne ikke hjemme hos dig, har du måske alligevel oplysninger, der kan lede museet i retning af de to malerier.

- Nogle gange forsvinder kunstværker, hvis de går i stykker og bliver smidt ud, fordi man ikke ved, hvad man har mellem hænderne. Og det er også en brik, siger samlingschefen.

Foto: Det Nationalhistoriske Museum på Kronborg
Link kopieret!

Eksperter kommer med kraftig advarsel mod byggetendens

Mange synes, at det er dyrt at rejse med offentlig transport i hovedstaden, men der er heldigvis et par ting, der kan gøre rejsen billigere.

Det kan ikke nytte noget, at vi bliver ved med at bygge nyt langs kysterne rundt om i landet, når vi ved, at der kommer flere oversvømmelser.

Sådan lyder det nu i et markant opråb fra en række eksperter, der mener, det er på tide at hive i håndbremsen på de mange byggekraner i kystnære områder rundt i landet.

Meldingen kommer i kølvandet på en ny undersøgelse fra Arkitektskolen Aarhus, hvor forskere har nærstuderet 54 danske kystbyer.

Her kan de konstatere, at samtlige byer siden 2010 har bygget nyt på havnefronter og i andre områder, selvom stederne er i risiko for at blive oversvømmet ved en stormflod i fremtiden.

Og det er altså en tendens, som en række eksperter, TV 2 har talt med, nu advarer mod.

Link kopieret!

Dit digitale aftryk

Vi indsamler information for at huske indstillinger, forbedre sikkerheden, analysere statistik samt vise dig funktioner fra sociale medier. Vi sporer dig ikke systematisk på vores hjemmeside eller på tværs af andre hjemmesider og apps. Vi bruger både egne og tredjepart cookies. Tredjepart kan anvende cookiedata til markedsføring på egne eller andres platforme.

Du kan altid ændre dine præferencer senere.

Her kan du finde en oversigt over hvilke cookies vi potentielt sætter.
Du kan se flere detaljer om vores cookies her

Funktionelle cookies

Funktionelle cookies giver os mulighed for at huske dine præferencer og forbedre din brugeroplevelse. Disse cookies er ikke strengt nødvendige, men de gør din oplevelse mere personlig og problemfri.

Navn Udbyder
__cf_bm Vimeo
_cfuvid Vimeo
AWSALB Amazon Web Services
AWSALBAPP-0 Amazon Web Services
AWSALBAPP-1 Amazon Web Services
AWSALBAPP-2 Amazon Web Services
AWSALBAPP-3 Amazon Web Services
csrftoken Instagram
csrftoken Openstreetmap
jwplayer.bandwidthEstimate no-domain
jwplayerLocalId no-domain

Nødvendige cookies

Disse cookies er essentielle for at vores hjemmeside fungerer korrekt. De sikrer grundlæggende funktioner. Uden disse cookies ville siden ikke kunne fungere optimalt.

Navn Udbyder
__whseenVerticalVideosCrate tv2kosmopol.dk
-test-amp-cookie-tmp tv2kosmopol.dk
frequencyCategoryV2 tv2kosmopol.dk
kosmopol_ovp_session kosmopol.tv2reg.stream
recencyCategoryV2 tv2kosmopol.dk
recencyLastVisitV2 tv2kosmopol.dk
SRVNAME kosmopol.tv2reg.stream
tv2reg_cookie_consent tv2kosmopol.dk
visitedPagesV2 tv2kosmopol.dk
visitHistoryFrequencyV2 tv2kosmopol.dk
XSRF-TOKEN kosmopol.tv2reg.stream

Statistikcookies

Statistikcookies hjælper os med at forstå, hvordan vores hjemmeside bliver brugt, så vi kan forbedre den. Vi forsøger at minimere brugen af eksterne tjenester og sikrer, at dine data anonymiseres så vidt muligt.

Navn Udbyder
_cb Chartbeat
_cb Chartbeat
_cb_expires Chartbeat
_cb_svref Chartbeat
_cb_svref Chartbeat
_cb_svref_expires Chartbeat
_cbt Chartbeat
_chartbeat2 Chartbeat
_chartbeat2 Chartbeat
_chartbeat2_expires Chartbeat
_t_tests Chartbeat
_t_tests Chartbeat
_t_tests_expires Chartbeat
_v__chartbeat3 Chartbeat
_v__chartbeat3 Chartbeat
_v__chartbeat3_expires Chartbeat
userId tv2kosmopol.dk

Markedsføringscookies

Vi anvender ikke selv markedsføringscookies, men vi har valgt at kategorisere en række cookies, som eksterne partnere sætter, som netop markedsføringscookies for at gøre dig som bruger opmærksomme på dem. Vi anvender kun eksternt indhold når det er vores vurdering, at det løfter kvaliteten af vores journalistik eller at det er bydende nødvendigt.

Navn Udbyder
_ga Google
ct0 X
guest_id X
iutk issuu.com
LAST_RESULT_ENTRY_KEY YouTube
remote_sid YouTube
TESTCOOKIESENABLED YouTube
VISITOR_INFO1_LIVE YouTube
VISITOR_PRIVACY_METADATA YouTube
YSC YouTube

Præference-cookies

Præference-cookies husker dine valg, så vi kan tilpasse hjemmesiden efter dine behov. Disse cookies sikrer, at du får en mere personlig oplevelse ved hvert besøg.

Navn Udbyder
NID Google